Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

CI bimodale Resound of AB Nadia

Wie heeft er ervaring in CI resound gekoppeld met hoortoestel resound linx 3D of Enzo?
Wie heeft er ervaring met AB Nadia gekoppeld Link Cross?
Ik moet nog keuze maken tussen die twee.
Ik zou het fijn vinden of iemand mij het kan vertellen daarover. Wat zijn er voordelen of nadelen van deze beide toestellen.
Zodat ik ze beiden verschillende toestellen kan onderscheiden.
Wat mij het belangrijkste is het techniek! Het liefst al met de nieuwste techniek mee gaan.

Reacties

• Frances GallimoreFrances Gallimore Junior Member Other ZEBRA
    Dag Janneke, ik kan me helemaal voorstellen dat het een lastige keuze voor je is! Zelf draag ik de Naída Q90 icm de Naída link hoortoestel, dat werkt net even anders de de Link Cross, maar beide hoortoestellen werken echt samen met het CI.

Technisch gezien, is dit het de Phonak Naída link het enige hoortoestel dat ook echt daadwerkelijk kan samenwerken met een cochlear implantaatsysteem (van AB) omdat ze van hetzelfde platform komen. Dus dat is uniek.

Persoonlijk gezien, geeft het hoortoestel mij nét dat beetje meer aan geluid, met name warme lage geluiden komen nog door, omdat ik nog een beetje restgehoor had aan mijn niet geimplanteerde oor. Het is niet een hoortoestel dat op zich zelf werkt, maar juist het CI aanvult, ze zijn op elkaar afgesteld en geprogrammeerd. Dus anders dan andere hoortoestellen, die op zichzelf werken. Ik vind het grootste voordeel dat ik beide toestellen kan koppelen aan randapparatuur zoals de EasyCall (waarmee je kan telefoneren) en de Roger systemen (die gebruik ik in cursussen en bijvoorbeeld met televisiekijken). Achtergrondgeluiden worden gedemd en je krijgt op beide toestellen tegelijk de informatie binnen. Dat is ideaal.

Ik stuur je nog even een linkje. Hier vind je alle info over het horen met twee oren: https://advancedbionics.com/nl/nl/home/about-cochlear-implants/hearing-with-two-ears.html

Hopelijk heb je hier iets aan. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust,
    succes!
Log In of Registreer om te reageren.